הזוכים בפרסי A' Design בפרויקטים עירוניים, ציבוריים ובמרחבים הציבוריים ברחבי העולם

מדי שנה מוענקים פרסי ה- A' Design למעצבים, חדשנים וחברות במספר גדול מאד של קטגוריות, וקטגוריות משנה – מעיצוב מוצר, ריהוט, אריזות, תאורה, צעצועים, מוצרים דיגיטליים, כלי רכב, מוצרים רפואיים ומוצרים לבית, ארכיטקטורה, עיצוב פנים, עיצוב גרפי, עיצוב חברתי, ועוד ועוד (רשימת הקטגוריות). להן כמה מהזוכים השנה בפרויקטים עירוניים, ציבוריים או שעוסקים במרחב הציבורי, מכל רחבי העולם:

ארכיטקטורה – מטה חברת אלדר, אבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות

חברת האדריכלים MZ Architects התבקשה ליצור מבנה איקוני, והחליטה לייצר בניין פשוט שיביע רוגע, ויופי אידיאלי של אריכטקטורה קלאסית, ובו בזמן תהיה בעלת נוכחות חזקה, שתתחרה בארכיטקטורה בסביבה ותיצור תחושה של מקום וזהות לאזור. ההשראה הגיעה מהצדפה, שיש לה משמעות עמוקה עבור אבו דאבי, בעלת המסורת הימית, כמו גם הסימבוליות שבצורה העגולה. הארכיטקטים דימיינו שתי קירות זכוכית עגולות וקמורות המשקפות את פתיחת הצדפה.

מטה חברת אלדר, אבו דאבי

ארכיטקטורה – מגדל המשרדים Golden West Bay, דוחא, קטאר

גם בניין זה תוכנן על ידי MZ Architects, והקונספט מדגים תרחיש גאומטרי טהור המותאם באמצעות שפה פיזית נקייה. החיתוך האלכסוני יוצר דימוי מרשים, מודרני ותלת מימדי. שני החלקים המחליקים מאתגרים את כוח הכבידה ומאמצים זה את זה. גישת העיצוב החדשנית יוצרת מבנה המושך את העין הבולט מסביבתו. ביצירת צללית אלגנטית ומונומנטלית, הבניין מייצג את הכוח של פיסול סימטרי מונוליטי המייצג כוח.

מגדל המשרדים Golden West Bay

תאורה – מרכז הספורט לאוניברסיאדה, שנזן, סין

תאורה היא מידע. אור ובהירות מושכים תשומת לב ומובילים את הדרך. כתוצאה, אזורים מוארים זוכים לחשיבות ויזואלית ונתפשים כחשובים יותר מהחשוכים. עבור פרויקט של עיצוב תאורה, המשמעות היא כי רק האלמנטים הארכיטקטונים האלה צריכים להיות מודגשים, מה שהינו הכרחי על מנת להבין את המרחב. במידה ואין היררכיה ויזואלית, תפיסת המרחב החא חסרת מיקוד. דבר נוסף הוא תפיסת הבהירות. העין האנושית תופסת רמות בהירות כקונטקסט ולא כערכים מספריים, לכן אלמנטים חיצוניים צריכים להיות מותאמים לתנאי התאורה הטבעיים.

מרכז הספורט לאוניברסיאדה, שנזן, סין

עיצוב גרפי ופרסום – זהות המותג של התזמורת הפילהרמונית יוניברסל

עיצוב זהות המותג מבוססת על הסיסמה "A sound containing impression", ונועד ליצור בקרב הקהל ידידות כתועלת דרך הדימוי הכולל רושם מתוך מוסיקה, ושפה ויזואלית קלה ליישום. העיצוב מייצג בקלות את הקונספט של האירוע והקהל יכול להבינו במהירות.

התזמורת הפילהרמונית יוניברסל

עיצוב גרפי ופרסום – זהות המותג של אזור העיצוב M/I/M/, מאטרה, איטליה

עיצוב הלוגו הושפע מהצורה העתיקה של העיר העתיקה של מאטרה. M/I/M/ היא רשת מולטידציפלינרי בה פרויקטים וכישרון נפגשים, מאגר של רעיונות, הצעות ודרכים להתחדשות. הסמל הגרפי נלקח ישירות מהנוף. האתגר היה לעצב זהות שתהיה קשורה למורשת ההיסטורית של העיר העתיקה תוך שימוש בסגנון מינימליסטי עכשווי. הגאומטריה החזקה של הטיפוגרפיה היא הפתרון הטוב ביותר ליצירת קישור ויזואלי בין בעיר לעיצוב הגרפי.

אזור העיצוב MIM

ארכיטקטורה – איצטדיון הסלע איצטדיון הספורט, איחוד האמירויות הערביות

עוד פרויקט של MZ Architects, שהתבקשו לעצב אצטדיון כדורגל עבור 40,000 צופים, במדבר אל עין. כאשר הארכיטקטים ביקרו באתר ובחנו את הקרקע, את המדרון החד, הם נזכרו מיד באמפיתיאטרון היווני הקלאסי. כך בא הרעיון לעולם של חציבת האצטדיון בקרקע, בדומה לאופן בו היוונים עבדו עם נתוני הקרקע הקיימים. ההצעה לכניסה לאצטדיון יוצרת גישה מונומנטלית למרחב של האירוע, בדומה לכניסה למקדש אנהיטה באירן.

איצטדיון הסלע איצטדיון הספורט

ארכיטקטורה – בית האופרה בבוסאן, סין

ההשראה למבנה הגיעה לאדריכל Antonis Perpatidis מה-yin and yang. בניין האופרה עוצב לחבר את הים והיבשה. תזכורת של גלי הים אבל גם מורדות ההרים. זהו גבול בין שני אלמנטים. הבניין מתפקד כמרכז מופעים, והוא צדפה המגנה על כל המתקנים ביוצרים אופרה. השירותים ממוקמים מתחת ל"מטריה" עצומה, המאורגנים כדי לתפקד. הרעיון של הצדפה האחת הוא אקולוגי בכך שהוא מאפשר תפקוד כיחידה בת קיימא.

בית האופרה בבוסאן

ארכיטקטורה – מוזיאון האמנות של בואנוס איירס, ארגנטינה

את ההשראה למבנה קיבלה Paula Werneck מהסביבה התרבותית של פוארטו מדירו וכן מה – Puente de La Mujer של האדריכל סנטייגו קלטוורה. הפרויקט מחפש חוויות שונות וקישורים ויזואליים דרך הסיור במוזיאון. הוא בוחן את סביבתו ורק אמנות עכשווית מאפשרת זאת. זהו קונספט ייחודי היכול להתקיים רק במקום בעל חיים תרבותיים.

מוזיאון האמנות של בואנוס איירס

עיצוב תחבורה, רכב וניידות – קרונות המטרו במונטריאול, קנדה

תחושות הנוסע, התנהגות קוגניטיבית, מנהגים ורגשות היו אבני היסוד של העיצוב החיצוני והפנימי שאינו רק פוגש את הצרכים המהותיים של הנוסע אלא גם את השאיפות, אבל עושה זאת על ידי הטמעת נגישות אחידה למען חברה מודרנית ושיוויונית. העיצוב של קרונות הרכבת החדשות של המטרו של מונטריאול מעריך את הקשר החזק הקיים בין תושבי העיר ומערכת המטרו. קרונות המטרו החדשות אינם רק אמצעי תחבורה, הם מעניקים לתושבים איכות חיים טובה יותר, נושאים את האנרגיה היצירתית של העיר, מספקים מקור לגאווה, ותורמים לסביבה.

קרונות המטרו במונטריאול

מאמרים קשורים: שמונה רעיונות שזכו בפרסי The City 2.2 | פרויקטים של מיתוג מקומות שזכו בפרסי REBRAND | האתרים והאפליקציות לערים שזכו בפרס webby | ניו יורק הכריעה בין ההצעות להפיכת הטלפונים הציבוריים למרכזי תקשורת | קייפטאון היא בירת העיצוב העולמית. ולא בגלל שהיא עיר יפה

מודעות פרסומת


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s