איך מעצבים מפגש של תרבויות? מיתוג המוזיאון היהודי במוסקבה

מיתוג המוזיאון היהודי במוסקבה לוגו

מיתוג המוזיאון היהודי במוסקבה לוגו

המוזיאון היהודי ומרכז הסובלנות במוסקבה שנחנך בנובמבר האחרון, הוא מוזיאון חדשני בן 8,500 מ"ר, שהושקעו בן 50 מיליון דולר, והוא למעשה המוזיאון הגדול בעולם להיסטוריה יהודית. המוזיאון, הממוקם במבנה ה-Bakhmetevsky Bus Garage – שהיה מוסך לאוטובוסים, עוצב על ידי החברה הניו יורקית Ralph Appelbaum and Associates, שעיצבה גם את מרכז המבקרים בגבעת הקפיטול, ארה"ב,  מוזיאון מלחמת העולם הראשונה בקנזס, מוזיאון השואה בוושינגטון, מוזיאון התחבורה בלונדון ועוד, וכולל שולחנות אינטראקטיביים, הקרנת הולוגרמות, קולנוע 4 מימדי, ושיחזור של שטייטל. מיתוג המוזיאון בוצע על ידי חברת העיצוב ממוסקבה – Fleve.

המוזיאון פנה לחברת העיצוב כדי שתיצור זהות ייחודית שתבליט את המוזיאון ותפנה לקהל צעיר, יהודי ולא יהודי, וכן תשלב את הזהות לתוך חללי המוזיאון והשילוט. הרעיון מאחורי הזהות מבוססת על 3 אופנים כדרכים בהן שתי התרבויות וההיסטוריות של העם הרוסי והיהודי מתקשרות זו עם זו. רעיון זה עומד בהקבלה למטרה המרכזית של המוזיאון, והיא לספר את ההיסטוריה הרוסית דרך התרבות וההיסטוריה היהודית, ולקדם דיאלוג והבנה הדדית בין התרבויות, האומות והקהילות.

לוגו מוזיאון היהדות מוסקבה3 האופנים הם: מגע – כאשר תרבות, רוסית או יהודית, באה במגע עם התרבות השנייה. חדירה – כאשר תרבות אחת חודרת אל השנייה. הכללה – כאשר תרבות אחת כוללת את השנייה.

בכל אחד משלושת האופנים נעשה שימוש לפי ההקשר, כלומר, על כרטיס הכניסה, לדוגמה, תופיע השפה של אופן החדירה, המסמל את הרעיון של הכניסה למוזיאון, ואילו כרטיסי הביקור מעוצבים לפי האופן של הקשר, המסמל את היווצרות הקשר הראשוני עם אדם חדש. עקרונות ההטמעה האלה גם מופעלים על ממשק האינטרנט, שם מופיעה השפה של האופן המכיל, המסמל אינטראקציה. בחלק מהמקומות על 3 האופנים ניתנים לשימוש, כמו המזכרות לדוגמה.

שפת המותג של המוזיאון, אינה מסוג השפות שכובשות אותך מיד. היא אינה מתבססת על יופי או משיכה אסתטית מידית, והיא מאתגרת את המבקר לפיצוח והבנה. הלוגו מכיל משחקי חיבור אותיות היוצרות בעיות טיפוגרפיות, אבל בעיקר יש בו קו נוקשה ומחודד ורווחים לא שווים וקבועים בין האותיות, שאם נבחר מתוך מודעות, יש בו אמירה חזקה על המפגש בין התרבויות ועל סובלנות. שלושת האופנים שהוזכרו קודם, שיוצרים את השפה עצמה, ומשחקי העיצוב נחשפים למבקר ככול שהוא נחשף ליותר חלקים במוזיאון, והיא מתגלה בהדרגה, באופן מתוחכם, וגם עולה בקנה עם מגמות העיצוב המובילות, בעיקר בעולם הדיגיטלי, בו עיצוב הוא כלי רב כוח, המלווה את הפונקציה, ואינו משמש לקישוט או יופי.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

מאמרים קשורים: מיתוג מוזיאון העיצוב, מוסקבה | מיתוג מחדש לגורקי פארק, מוסקבה | מיתוג ערים ברוסיה | הושקה תחרות למיתוג מוסקבה | פרויקט סקולקובו- האם מוסקבה תצליח לייצר לעצמה סיליקון ואלי

מודעות פרסומת


כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s