שיווק ניו זילנד מול שיווק ישראל. למי קראתם Startup Nation?

בשנת 2011 בלטו שני טרנדים בכל הקשור לטכנולוגיה של בניית אתרים: Responsive Web design (עיצוב מגיב) ו-HTML’s Canvas. אתרים רבים התנסו בטכנולוגיות חדשות אלה, והם הפכו לפופולריים יותר ויותר בזכות היכולות החדשות שהן מציעות.

Responsive Web design הוא יותר קונספט מאשר טכנולוגיה, רעיון שאתרים רבים שואפים אליו. הקנבס, לעומת זאת, זו טכנולוגיה מבוססת HTML5 המאפשרת אינטראקטיביות מסוגים חדשים עבור הגולש. אתר תיירות ניו זילנד משתמש בשתיהן, וזכה בתואר המכובד: Technical Achievement award at SxSW Interactive 2012.

לתיירות ניו זילנד יש היסטוריה של תקשורת חזקה וקמפיינים מעוררי השראה, גם באמצעות הטלוויזיה וגם באמצעות אתר התיירות לניו זילנד. לכן כשהוחלט על קמפיין חדש, ללא פרסום טלוויזיוני, התעורר אתגר אמיתי בהצגת הנוף הייחודי ומגוון הפעילויות לקהל של אתר אינטרנט, ולא דרך סרט וידאו.

הרעיון המקורי היה להשתמש בוידאו כרקע לאתר, אבל בגלל מגבלות רוחב פס נזנח הרעיון. הפתרון התגלה במקרה, אבל מה שעשתה חברת Shift הניו זילנדית שבנתה את האתר, היה מקורי. הם קישרו את פס הגלילה של אתר לכפתור השליטה על הפעלת הסרט בו המצלמה נעה, כך שלמעשה, הגולש מקבל תחושה שהוא מניע את המצלמה בעודו גולל באתר. בעוד הרעיון אושר, והחלה בניית האתר, החלו גם הצילומים שישמשו את אתר האינטרנט. צילום כל לוקיישן ארך 3 ימים בסגנון שהפך פופולרי לאחרונה ומכונה Time-lapse.

האתר של תיירות ניו זילנד מציע חוויה חדשה של ממשק וחווית משתמש בזכות השימוש בטכנולוגיות החדשות ביותר בתחום בניית אתרי האינטרנט, התיכנות וצילום הוידאו, אבל בעיקר בשל הגישה והאסטרטגיה השיווקית. זה אתר שלא רק נותן למבקר בו חוויה ייחודית של אתר אינטרנט, אלא מעביר מסר ברור של קידמה ותיחכום של המדינה, עם תוכן תיירותי ברמה הגבוהה ביותר, ובעיקר, כזה ששם את התייר במרכז ומספק לו את המוצר והשירות הטוב, המלהיב והעדכני ביותר.

וזה כמובן מביא אותנו לאתר התיירות של ישראל. http://www.visitisrael.com הוא אתר סטטי, לא אינטראקטיבי או חוויתי בשום צורה, עתיר טקסט מייגע, ופשוט לא עושה חשק. המדינה המכנה את עצמה Startup Nation לא מצליחה לרתום את התעשייה המקומית לייצר משהו יותר מלהיב למען קידום התיירות אליה, ומציגה אתר שנראה כאילו נשכח בתחילת שנות ה-90.

מעבר לחוסר האסטרטגיה והתכנון במיתוג ושיווק ישראל, ומעבר לחוסר התיאום בין הגורמים השונים הפועלים לקידום התיירות לישראל, ניכרת בכל העשייה של משרד התיירות בתחום שיווק ישראל עייפות, חוסר עדכניות, יוזמה או יצירתיות. החומרים השיווקיים המשמשים את המדינה (כמו האתר המוזכר לעיל) מיושנים, עייפים וחסרי מעוף. דוגמה לגישה המיושנת של משרד התיירות – רק לאחרונה המשרד מכרז "להפקת סרט תדמית כללי עבור משרד התיירות". וזה תיאור הסרט המבוקש במכרז:

"מטרת ההפקה ליצר כלי אודיוויזואלי מעודכן וחדשני לשיווק ישראל כיעד מועדף לתיירות.

  • נושאי הסרט:  שילוב בין הנופים והאתרים המגוונים לבין הפסיפס האנושי, תרבותי ודתי.
  • תיירות דתית:  האתרים הקדושים לשלוש הדתות המונותיאיסטיות.
  • תיירות קלאסית:  ארכיאולוגיה, אתרים היסטוריים, סיורי ערים, מוזיאונים.
  • תיירות מרפא ויופי:  ים המלח.
  • תיירות נופש:  אילת, הים התיכון, טבריה וכו'.
  • תיירות אתגרית:  מדבר יהודה, הנגב, שביל ישראל, צפון וספורט.
  • תיירות כפרית, חוויתית ואקולוגית: צימרים, שווקים, קטיף בקיבוץ, צפרות וכו'.
  • תיירות תרבותית:  פסטיבלים, מוזיקה, מחול, אופרה, תערוכות וכו'.
  • דגשים: דגש על מודרניות, תשתיות נוחות, עניין, כיף והנאה, השראה, מוצר חווייתי מרגש ואנרגטי, מגוון של האוכלוסייה הישראלית מחד מול מגוון תיירים מכל קצוות העולם מאידך.

יש לשאוף להראות צדדים חדשים של הארץ לצד נופים מרהיבי עיניים ואנשים נאים ומסבירי פנים. צילומי אויר, צילומי אנשים מהקרקע, הרבה מוזיקה, צבעים וריחות, אוכל טוב-  גירוי כל החושים — מדתי ורוחני, דרך התיירותי הבלייני וכלה ברומנטי ואקזוטי. שמחת חיים, ילדים, חיות, אופניים, גלשני רוח, מדע ותעשייה." – מתוך מכרז משרד התיירות.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

מאמרים קשורים: קמפיין "הפנים של ישראל", קרן 7 פלאי תבל חוסמת את ישראל, היוזמה הפרטית מובילה את שיווק ישראל

מודעות פרסומת


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s